سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنان ایران قدیم از زمان مادها دارای حجاب کاملی شامل پیراهن بلند چین دار، شلوار تا مچ پا و چادر بر روی لباس ها بودند.

برابر متون تاریخی :

در همه ی آن زمان ها پوشاندن موی سر و داشتن لباس بلند و شلوار و چادر رایج بوده است. در نقشهایی که از ایران باستان بر جای مانده به ندرت صورت زن دیده می شود.

مستر همفر جاسوس انگلیسی:

در مسأله بی حجابی زنان باید کوشش فوق العاده ای به عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی حجابی و رها کردن چادر مشتاق شوند...، پس از آنکهحجاب با تبلیغات وسیعی از میان رفت، وظیفه ی مأموران ما آن است که جوانان را به روابط نامشروع با زنان تشویق کنندو بدین وسیله فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهند.


رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) : 

اگر مردی راضی شود به آرایش نمودن و خارج شدنش زن از خانه، بی غیرت است و کسی که این مرد را بی غیرت بنامد گناهی نکرده است و زن هنگامی که از خانه اش با آرایش و عطر خارج شود و شوهرش به این عمل رضایت دهد به هر قدمی که زن بر می دارد برای شوهر او خانه ای در جهنم ساخته می شود... پس وصیت مرا در مورد زنان خود به خاطر بسپارید تا از شدت حسابرسی خدا نجات پیدا کنید... (جامع الاخبار ص 185). 

 


  

هیچ باغبانی را سرزنش نمی کنند که چرا دور باغ خود حصار و پرچین کشیده است.

هیچ کس با نام آزادی، دیوار خانه ی خود را بر نمی دارد.

 

هیچ صاحب گنجی گوهر خود را در معرض دید دیگران قرار نمی دهد.


 

اگر در مقابل پنجره ی خانه ات توری نزنی از نیش پشه ها

و مزاحمت مگس ها در امان نخواهی بود.


وقتی راه ورود پشه ها را می بندی خود را

 مصون ساخته ای نه محدود.

 

 

 

 

 

گوهری باش ولی در صدف و پوشیده

زرشناس آید و جایت بدهد بر دیده

     

  


                                          

 

 

 

 

 

 


  

امیر المؤمنین علی -علیه السلا م - می فرماید : این قرآن شفا است از دردهای بزرگ نه دردهای ساده یعنی وقتی می گوییم دردهای بزرگ را درمان می کند یعنی دردهای ساده را زودتر درمان می کند «چون که صد آمد نود هم پیش ماست» . دردهای بزرگ مثل کفر، نفاق، گمراهی، انحراف، مثل کبر، غرور، حسادت،کینه و اضطراب .

پیامبر اکرم-صلی الله علیه و آله و سلّم – فرمودند:« إن أردتم عیش السّعداء، و موت الشهداء، و النجاة یوم الحسرة، و الظّل یوم الحرور، و الهدى یوم الضلالة، فادرسوا القرآن، فإنّه کلام الرّحمان، و حرز من الشیطان، و رجحان فی المیزان. اگر مى‏خواهید که همچون سعادتمندان زندگى کنید، و همچون شهیدان از دنیا بروید، و در روز حسرت نجات یابید، و در روز گرماى سخت سایبانى داشته باشید، و در روز گمراهى بر راه راست بروید، قرآن را بخوانید که کلام رحمان است، و حرزى در برابر شیطان، و سبب سنگینى ترازوى اعمال.(الحیاة با ترجمه احمد آرام، ج‏2، ص:  235)

عرض کردیم که قرآن شفاء است برای درمان بیماریها از جمله بیماریهای روحی،«شفاءٌ لما فی الصُّدور» من نسخه ای هستم که همه بیماریهای درونی و بیماریهایی که در سینه شما است را شفا می دهم. در حدیث داریم که پیامبر اکرم-صلی الله علیه آله و سلّم- فرمودند:«یا عباد الله،انتم کالمرضی و ربُّ العالمین کالطَّبیب». نسخه این پزشک، قرآن است . البته شرط بهره مندی از این نسخه استفاده صحیح،به موقع و طبق نظر پزشک است همان طوری که اگر انسان نزد پزشک برود، دارو بنویسد، داروها را به موقع مصرف نکند منجر به سلامتی کامل او نمی شود بلکه ممکن است منجر به مرگ و هلاکتش بشود. قرآن هم همینطور ، یعنی اگر « نُؤ مِن ببَِعض و نَکفر بِبعض » شد و یک بخش از این داروی شفا بخش را استفاد کرد یک و یک بخش را کنار گذاشت درست مصرف نکرد واستمرار نداشت مثلا فقط درماه مبارک رمضان تلاوت کرد و در زندگی اش پیاده کرد ولی ماههای دیگر آن را بوسیده و کنا ر گذاشت طبیعتا تاثیر خودش را از دست می دهد ، این ضعف از عامل به قرآن است .


  

قال الله تبارک و تعالی:«یا ایها الناس قد جائتکم موعظه من ربکم و شفاء لما فی الصدور و هدی ورحمة للمومنین؟» (یونس/57)

یکی از مشکلات خانواده ها و جامعه امروزی ما وجود اضطراب ها ،افسردگی ها و نگرانی ها در بین مردم است. بعضی از مردم همیشه در زندگی با این واژه ها درگیرند که افسرده ام،نگرانم ، به هم ریخته ام ،اعصابم خرد است،آینده ام چه می شود نکند از کار بیرونم کنند،نکند قبول نشوم،نکند سرطان بگیرم، بچه ام ناقص شود.

قرآن برای درمان بیماریهای روحی، اجتماعی وناهنجاریهایی که در جامعه ودرون ما است، راهکارهایی را ارائه می دهد.زیرا قرآن می فرماید:(ادعای قرآن این است که)شفاء،رحمت و هدایت است تبیان وفصل الخطاب ، آیات متعددی در قرآن داریم که می فرماید:«شفاءٌ » «هدیً» و «رحمةٌ». می فرماید:«انه لقول فصل و ما هو بالهزل»[1] شوخی نیست،جدی است، حرف آخر را می زند. یا می فرماید:«هدی و رحمة و بشری» هم هدایت است هم رحمت است و هم بشارت.«موعظة من ربکم » هم نصیحت است و هم «تبیاناً لکل شیئٍ»[2] بیان همه چیز است.

پیامبر گرامی اسلام-صلی الله علیه و آله و سلم- فرمودند:

جبرئیل نزد من آمد و عرضه داشت، یا رسول الله، فتنه ها در امت تو زیاد می شود و امت توبه فتنه هایی مبتلا می شوند.گرفتاری ها و ظلمت هایی به امت تو رو می آورد «سیکون فی امتک فتنة» «قلتُ فما المخرجُ منها» پیامبر فرمودند: راه خروجش چیست؟ جبرئیل عرضه داشت (از طرف خدا):«کتابُ الله فیه بیانٌ ماقبلَکُم من خیر و خبرُ ما بعدَکُم و حکمُ ما بینَکُم»[3] این قرآن است از گذشته و آینده خبر می دهد و با تمسک به قرآن می توانند این فتنه ها را دفع کنند.

امیر المؤمنین -علیه السلام - در نهج البلاغه می فرماید:«فإنّ فیه شفاءٌ من اکبر الدّاء،الکفرُ والنفاقُ والغیّ و الضَّلال »[4]



[1] . طارق،13-14.

[2] . نحل،89 .

[3] . الحیاة ج2 ص 263.

[4] . نهج البلاغه ، سید رضی (ره) ، ص 252.


  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :10
کل بازدید : 33683
کل یاداشته ها : 33


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ